Læringsmål 1
1
Jeg kommer med forslag til, hvordan opgaven kan gribes an.
2
Jeg kommer med flere forslag til, hvordan opgaven kan gribes an.
3
Jeg vurderer, hvilke af nævnte forslag, der er hensigtsmæssige at anvende i givne situationer.
Læringsmål 2
1
Jeg påbegynder på baggrund af valgt strategi arbejdet med et matematisk problem.
2
Jeg skifter til en anden strategi, hvis den valgte strategi ikke er tilstrækkelig.
3
Jeg fortsætter arbejdet med problemløsning ved at anvende varierende strategier indtil problemet er løst.
Læringsmål 3
1
Jeg forholder mig til enkelte elementer af virkeligheden, som skal afgrænses ift. egen model
2
Jeg forholder mig til flere elementer af virkeligheden, som skal afgrænses ift. egen model.
3
Jeg overskuer afgrænsningernes betydning for den endelige tolkning af modellen og justerer modellen herefter.
Læringsmål 4
1
Jeg anvender enkelte funktioner i regnearket fx SUM.
2
Jeg indretter regnearket ud fra cellereferencer med stor støtte, så simulering bliver muligt.
3
Jeg indretter regnearket ud fra cellereferencer uden støtte, så simulering bliver muligt og tilretter regnearket efter det er udarbejdet.
Læringsmål 5
1
Jeg kender til forskellen på afdrag, bidrag og rente i forhold til tilbagebetaling af lån.
2
Jeg undersøger renten på afbetalingslån ved hjælp af regneark.
3
Jeg beregner ÅOP samt anvende dette til at vurdere låntyper.